Svenska Kyrkans Unga är en öppen gemenskap av unga människor som vill upptäcka och dela kristen tro. Vi är en demokratisk rörelse av barn och ungdomar i Svenska kyrkan. Vi vill med Kristus i centrum och med dopet som grund verka i hela Guds skapelse och vara en gemenskap i församlingen där vi får växa i tro och ansvar.

Svenska Kyrkans Unga har lokalavdelningar i församlingar över hela landet, så även i Brännkyrka församling. Här leds vi av en styrelse som väljs på vårt årsmöte, och tillsammans hittar vi på saker på hemmaplan eller hakar på det som SKUSS (Svenska Kyrkans Unga i Stockholms stift) arrangerar. För mer information om Svenska Kyrkans Unga i Brännkyrka församling samt vad vi gör, besök vår hemsida Ung i Kyrkan, www.ungikyrkan.nu. Och, följ på Facebook och Instagram för senaste nytt!

Bli medlem

Som medlem i Svenska Kyrkans Unga får du rabatt på läger och evenemang, och möjlighet att påverka genom att rösta och sitta i styrelsen. Det är enkelt och gratis att bli medlem. Du fyller bara i dina uppgifter och anger Brännkyrka församling som lokalavdelning, sen är det klart! Är du över 30 år blir du vuxenmedlem, vilket innebär att du inte kan väljas till förtroendeuppdrag eller rösta. Vuxna kan också bli stödmedlemmar genom att skänka 500 kr per år. Alla är välkomna – ju fler vi är, desto bättre!