• Publicerad:
    Snarast eller överenskommelse
  • Varaktighet:
    Tillsvidare

Brännkyrka församling är en dynamisk församling i södra Stockholm. Ett stenkast från Stockholmsmässan i Älvsjö ligger Brännkyrka kyrka med anor från 1100-talet och i 1950-talsförorten Fruängens centrum finns den moderna Vårfrukyrkan från 2005.

Här finns ett väl fungerande och starkt växande konfirmandarbete, en populär ledarutbildning och öppna ungdomskvällar. Nu behöver vi en musiker som blir del av arbetsgruppen Ungdom&konfa. Du får driva, påverka och utveckla verksamhet tillsammans med präster, pedagoger och andra yrkeskategorier. Dina arbetsuppgifter blir bland annat konfirmandarbete, olika typer av läger, körledning, gudstjänstspel, kyrkliga handlingar.
I församlingen arbetar vi i team: horisontellt, vertikalt och diakonalt. Du blir också del i kyrkomusikergruppen med stora möjligheter till samarbete med övriga musiker och musikpedagog. Vi har förstklassiga instrument och en välutrustad replokal för bandverksamhet. Här finns ett rikt konsertliv, en levande ”körtrappa” och goda förutsättningar för att starta en ungdomskör. Har du erfarenhet av gospel är det ett plus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kyrkomusikerexamen är ett krav.

Vi söker dig som är:
– Relationsskapande
– Flexibel
– Prestigelös
– Kreativ
– Positiv

”Där tid och evighet möts” – så heter vår församlingsinstruktion. Du hittar den här (länk)
För mer info kontakta Eva-Karin Fackel Sandor, kyrkoherde, 08-447 11 41. Vi vill ha din ansökan senast måndag 4 november till ansokan.brannkyrka(a)svenskakyrkan.se eller Brännkyrka församling, Box 64, 125 22 Älvsjö.
Läs gärna mer om vår orgel och vår körverksamhet.

Eva-Karin Fackel Sandor

Kyrkoherde